Moc miłości odpowiada za to, że ziemia obraca się bez żadnej osi.
Moc miłości sprawia, że gwiazdy pozostają na niebie i nie spadają na ziemię.
Moc miłości utrzymuje oceany w swoich granicach.
Moc miłości powoduje, że wiatr stale wieje we wszystkich światach.
Moc miłości jest tajemnicza, nieskończona i najwspanialsza -
jest jednym bez drugiego; miłość przenika cały kosmos,
całe stworzenie nasycone jest miłością.
Ucieleśnienia miłości!
Bóg jest miłością. Miłość jest formą Boga. Bhagawadgita
głosi: Mamajwamszo dżiwaloke dżiwabhuta sanathana - odwieczna atma we
wszystkich istotach jest częścią Boga. Tak jak Bóg, ucieleśnienie
miłości, obdarza miłością cały świat, podobnie człowiek powinien dzielić
się miłością ze wszystkimi. Zasady miłości nie można określić ani
opisać. Ponieważ człowiek nie potrafi rozpoznać świętości miłości,
kieruje ją ku materialnym i nietrwałym przedmiotom.
Bóg wykracza poza wszelkie atrybuty. To samo można również powiedzieć o
miłości. Jednak człowiek uzależnia i ogranicza miłość, łącząc ją z
ziemskimi relacjami, a w ten sposób marnuje życie. Używa świętego słowa
miłość do opisywania relacji między matką i dzieckiem, żoną i mężem czy
braćmi, przyjaciółmi i krewnymi. Kto jest matką, a kto dzieckiem przed
narodzinami? Podobnie, kto jest mężem, a kto żoną przed ślubem? Podstawą
relacji, jaka istnieje między matką i dzieckiem, żoną i mężem, braćmi i
siostrami, przyjaciółmi i krewnymi, jest ciało fizyczne. Tego związku
cielesnego nie można nazywać miłością w prawdziwym tego słowa znaczeniu.
W prawdziwej miłości nie istnieje dawanie i branie. Wielu dzisiejszych
wielbicieli modli się: "O Boże, jeśli spełnisz moje pragnienia, ofiaruję
Ci dziesięć kokosów". Ofiarowują swoje brudne włosy i modlą się o
wielkie dobrodziejstwa. Czy takie postępowanie można nazwać oddaniem?
Nie, wcale nie. Prawdziwym wielbicielem jest ten, kto wyłącznie daje, i
nie oczekuje niczego w zamian. Prawdziwą oznaką oddania jest poddanie.
Życie ludzkie stanowi połączenie aspektów fizycznego i duchowego, które
dotyczą odpowiednio głowy i serca. Niemniej człowiek kieruje się głową i
widzi tylko świat fizyczny, zapominając tym samym o aspekcie duchowym.
Dopóki kieruje się jedynie głową, ani on, ani społeczeństwo, ani cały
kraj, nie zdobędzie pokoju i bezpieczeństwa. Pokój i bezpieczeństwo
zapanują na tym świecie tylko wtedy, gdy człowiek porzuci przywiązanie
do ciała i będzie przestrzegał zasady miłości, która pochodzi z jego
serca. Dwoistości, takie jak prawość i nieprawość, prawda i kłamstwo,
cnota i grzech czy ciepło i zimno, współistnieją w boskim stworzeniu.
Ludzie chcą całkowicie pozbyć się adharmy (nieprawości) z tego świata.
Ludzie chcą, aby istniała tylko dharma, ale to jest niemożliwe. Na tym
świecie dharma nie może istnieć bez adharmy i na odwrót. Świat to
połączenie dharmy i adharmy. Świat nie może istnieć, jeśli jednej z nich
nie ma. Człowiek musi wykorzystywać swoją zdolność rozróżniania i żyć
angażując się w dharmę. W tym tkwi sekret jego szczęścia.
Dharma człowieka różni się od dharmy zwierząt. Jednak człowiek nie
potrafi ich odróżnić. Dharma człowieka polega na przestrzeganiu zasad
prawdy, niekrzywdzenia i współczucia. Nie osiągnie on pokoju i
bezpieczeństwa, dopóki nie porzuci cech zwierzęcych. Jedzenie, spanie,
strach i rozmnażanie są wspólne dla ludzi i zwierząt. Zatem jaka jest
dharma człowieka? Myślenie, że jesteś człowiekiem stanowi tylko połowę
całej prawdy. Druga połowa prawdy tkwi w zrozumieniu, że nie jesteś
zwierzęciem. Musisz stale przypominać sobie: "Jestem człowiekiem, a nie
zwierzęciem". Nie zatrzymuj się na tym etapie. Dociekaj dalej, do
jakiego rodzaju należysz i na jakim etapie życia jesteś, czy jesteś
brahmaczarinem, grihastą, wanaprastą czy sannjasinem (człowiekiem
żyjącym w celibacie, głową rodziny, pustelnikiem czy wyrzeczonym).
Przestrzegaj właściwej dharmy zgodnie z etapem swojego życia. Jeśli
żyjesz w celibacie, nie powinieneś przestrzegać dharmy głowy rodziny.
Upadek zasad moralnych spowoduje problemy i chaos, jeśli człowiek nie
będzie zważał na dharmę odpowiednią dla etapu życia. Nie potrafi on
zrozumieć zasady właściwego postępowania obowiązującej w różnych
momentach życia. Nie wychodźcie z błędnego przekonania, że dharma jest
taka sama dla wszystkich ludzi, niezależnie od życia, jakie prowadzą.
Przyczyną adharmy jest dzisiaj to, że człowiek, wbrew ściśle określonym
normom, nie przestrzega dharmy, właściwej dla jego wieku lub egzystencji.
Dzisiaj ludzie nie rozumieją znaczenia różnych wyznań i różnych sposobów
oddawania czci, które są powszechne w Bharacie. Uważają, że obecność
różnych kast, społeczności i religii jest przyczyną wszelkiej przemocy,
niepokoju i konfliktów w tym kraju. Obecność różnych religii nie ma tu
nic wspólnego z przemocą i konfliktami. Przyczyną tego wszystkiego jest
brak wewnętrznej czystości.
To umysł człowieka odpowiada za konflikty i niepokoje, a nie różnice
religijne i społeczne. Przypisywanie chaosu i niepokojów w kraju
istnieniu różnych religii, to poważny błąd. Przez tysiące lat mieszkańcy
Indii żyli w poczuciu jedności i braterstwa pomimo obecności różnych
religii i społeczności.
Religii jest wiele, ale cel jest jeden.
Klejnotów jest wiele, ale złoto jest jedno.
Gwiazd jest wiele, ale niebo jest jedno.
Krów jest wiele, ale mleko jest jedno.
Istot jest wiele, ale oddech jest jeden.
Narodów jest wiele, ale ziemia jest jedna.
Kwiatów jest wiele, ale oddawanie czci jest jedno.
Różne religie powstały, aby prowadzić człowieka do
boskości, a nie wywoływać konflikty i niepokoje. Nie ma nic złego w
jakiejkolwiek religii. Błąd tkwi w mathi (umyśle), a nie w matha
(religii). Skoro umysł jest dobry, to jak człowiek może szukać wad w
religii? Wszyscy ludzie należą do jednej dżati (rasy), czyli manawa
dżati (rasy ludzkiej). Musicie zrozumieć znaczenie dżati. Jej podstawą
jest kształt.
Dla przykładu, wszystkie kwiaty należą do tego samego dżati, ale nie
otrzymacie owoców mango, jeśli zasiejecie nasiono drzewa neem. Bez
wątpienia wszystkie drzewa należą do tej samej dżati, lecz ich owoce i
smaki różnią się. Wszystkich 450 rodzajów smaków przypisuje się owocom z
różnych drzew. Musicie starać się zrozumieć podstawową zasadę jedności
każdej dżati. Rasa ludzka jest jedna, ale ludzie różnią się; ich
uczucia, myśli i wzorce zachowań są różne. Myślenie o zniszczeniu całej
dżati jest zwykłą głupotą. Istnieje możliwość zabicia kilku osób, ale
nie można zniszczyć całej rasy ludzkiej. Ona jest prawdziwa, wieczna i
bardzo święta. Dopuszczanie do różnic i konfliktów bez zrozumienia
jedności rasy ludzkiej to przejaw ignorancji. Musicie rozpoznać w
człowieku boskość, która jest podstawą jedności wśród ludzi. Starożytna
kultura Bharatu przywiązuje ogromne znaczenie do zrozumienia jedności w
różnorodności. Jest to możliwe tylko dzięki miłości.
Miłość jest Bogiem. Bóg jest miłością.
Pielęgnowanie miłości to prawdziwa praktyka duchowa.
Jeśli będziesz ściśle przestrzegał zasady miłości,
osiągniesz stan niedwoistości.
Niedwoistość zawiera się wyłącznie w zasadzie miłości. Jednak człowiek,
który daje się zwieść przywiązaniu do ciała, dzieli swoją miłość na
części, na różne sposoby. Nie można tego nazywać miłością w prawdziwym
tego słowa znaczeniu. Ponieważ Swami wielokrotnie podkreśla potrzebę
pielęgnowania miłości, niektórzy ludzie mogą zastanawiać się, jaką
postać ma miłość. Odpowiedź brzmi: Prem Iśwar hai, Iśwar prem hai -
miłość jest Bogiem, Bóg jest miłością.
Miłość jest zasadniczą podstawą wszystkiego. Atma, Brahma, hridaja,
uniki (istnienie) to synonimy miłości. Miłość to atma. Miłość to Brahma.
Miłość przenika wszystko. Zatem jak ktoś może opisać kształt miłości? Ta
sama zasada miłości istnieje we wszystkich. Gdy tylko zrozumiecie
zasadę jedności, nie pozwolicie sobie na nienawiść.
Dzisiaj narastają konflikty, gdyż zapomniano o jedności. Ekatma sarwa
bhutantaratma - ciała się różnią, ale ta sama atma mieszka we
wszystkich istotach. Adwajtam Brahma - Brahma jest niedwoisty. Brahma
znaczy ogrom. Wskazuje jedność, a nie wielość. Dlatego porzućcie
przywiązanie do ciała i umacniajcie wiarę w ducha jedności. Za złe
cechy, takie jak gniew, zazdrość czy chciwość, odpowiada wyłącznie
przywiązanie do ciała. Niektórzy ludzie udają się do świątyni Pana
Wenkateśwary i modlą się: "Swami, jeśli spełnisz moje pragnienia,
wykonam dla ciebie Brahmotsawam". Inni modlą się: "Swami, jeśli moja
córka wyjdzie za mąż, złożę dla ciebie kaljanam (ślubowanie)". Czy dla
Boga istnieją śluby? Czy Bóg spełnia wasze pragnienia po to, abyście
mogli prowadzić dla Niego ślubowanie? Takimi modlitwami ludzie próbują
oszukać nawet Boga. Do Boga należy się modlić z miłości, nie oczekując
od Niego łask. Modlitwa zrodzona z egoizmu nie jest w ogóle modlitwą.
Musicie wszędzie widzieć atmę i myśleć, że zawsze przebywacie w towarzystwie Boga.
Ucieleśnienia miłości!
Często zwracam się do was "ucieleśnienia miłości", gdyż waszym
prawdziwym kształtem jest miłość - czysta, nieskażona, wieczna,
pradawna, bezforemna i niedwoista. Kochacie matkę, ponieważ wierzycie,
że jest waszą matką. Zatem podstawą miłości jest wiara.
Gdzie jest wiara, tam jest miłość.
Gdzie jest miłość, tam jest pokój.
Gdzie jest pokój, tam jest prawda.
Gdzie jest prawda, tam jest błogość.
Gdzie jest błogość, tam jest Bóg.
Pokój, prawda i błogość nie są gdzie indziej. Są w was. Jesteście
ucieleśnieniem pokoju, prawdy i błogości. Niemądre jest szukanie pokoju
i szczęścia w świecie zewnętrznym. Nie istnieje coś, co jest od was
oddzielone. Wszystko jest odbiciem wewnętrznej istoty. Spróbujcie
zobaczyć swoje odbicie we wszystkich ludziach, tak jak widzicie swoje
odbicie w lustrze. Aby propagować tę prawdę, Pan Kriszna oświadczył w
Bhagawadgicie: "Wszyscy są częścią mojej istoty". Ja i ty nie jesteśmy
od siebie oddzieleni. Zasada miłości jest jedna i ta sama w nas obu.
Jeśli nie będziesz jej przestrzegał, wszystkie twoje praktyki duchowe
okażą się bezowocne.
Świat jest jak lustro. Wszystko, co w nim widzicie, jest
tylko odbiciem, a nie rzeczywistością. W lustrze wasze prawe oko wygląda
jak lewe oko. Gdy zabierze się lustro, odbicie także zniknie, a
rzeczywistość pozostanie. Uważajcie siebie za ucieleśnienie boskości.
Doświadczajcie swojej prawdziwej natury miłości. To sakszatkara (wizja
najwyższej jaźni). Niektórzy ludzie twierdzą, że w medytacji dostąpili
wizji najwyższej jaźni, lecz prawdziwą sakszatkarą jest wizja waszej
rzeczywistości.
Wszystkie doczesne związki są chwilowe jak przepływające chmury. W miarę
upływu czasu podlegają zmianom, lecz najwyższa rzeczywistość jest
całkowicie niezmienna. Taka jest zasada miłości. Z czasem ziemska miłość
może przerodzić się w nienawiść. To, co dzisiaj się lubi, tego jutro
można nienawidzić. Lecz miłość nie ma upodobań ani uprzedzeń. Bóg nie
jest różny od miłości. Możecie Go czcić jako Jezusa, Zoroastrę, Allacha,
Ramę, Krisznę, Buddę czy Guru Nanaka. Możecie nazywać Go różnymi
imionami. Wszystkie są pettina perlu (imionami nadanymi przez kogoś).
Tylko miłość jest puttina peru (naturalnym imieniem). Nadane nazwy
muszą się zmieniać, ale miłość jest niezmienna. Musicie dążyć do takiej
miłości. To jest prawdziwe bhakti (oddanie). Bhakti obdarzy was jukti
(rozróżnianiem), wirakti (nieprzywiązaniem) i mukti (wyzwoleniem).
Pan Kriszna był ucieleśnieniem miłości. Jego imię składa się z pięciu
głosek - K, R, SZ, N, A, które reprezentują pańczabhuty (pięć żywiołów),
pańczaprany (pięć sił życiowych) i pańczakosze (pięć powłok). Słowo
Kriszna tłumaczy się jako Karszati iti Kriszna - Kriszną jest ten,
który przyciąga; Krisziti iti Kriszna - Kriszna to oracz, czyli ten,
który orze pole waszego serca i sieje w nim nasiona miłości;
Kruszjati iti Kriszna - nosi imię Kriszna, gdyż obdarza błogością.
Tak więc boskość Kriszny można zobaczyć w każdym miejscu i działaniu.
Na tym świecie wszystko wypełnia boskość. Nie istnieje nic oprócz
boskości. Nawet ta tkanina (chusteczka) jest boska, ten kwiat jest
boski, wszystko jest boskie. Gdyby w tej tkaninie nie było boskości, to
człowiek by jej nie pragnął. Miłość przenika wszystko. Musicie dołożyć
wszelkich starań, aby to zrozumieć. Serce człowieka jest pełne miłości.
Wielu studentów pisze do mnie: "Swami, kocham cię". Używają symbolu
hridaja, aby określić miłość. Znaczy to, że hridaja jest pełna miłości i
współczucia. Hridaja jest prawdziwą formą Boga. Iśwara sarwa bhutanam
- Bóg mieszka we wszystkich istotach. Iśawasjam idam dżagat - Bóg
przenika cały wszechświat. Sarwam khalwidam Brahma - w istocie wszystko
to jest brahmanem. Dzielcie się miłością nie tylko ze swoimi bliźnimi,
lecz także z ptakami i zwierzętami. Pozostańcie zjednoczeni. Traktujcie
cały wszechświat jak jedną rodzinę.
Ucieleśnienia miłości!
Dzisiaj na całym świecie znajdziecie poruszenie i niepokój. Przyczyną
jest to, że człowiekowi brakuje wielkoduszności. Miłość w nim nie
wzrasta, lecz zanika. Ciasnota umysłu to wymysł człowieka. Próbujecie
ograniczać nieskończoną zasadę atmy.
Ucieleśnienia miłości!
Dziś obchodzimy święto Gurupurnima. Kim jest guru? 'Gu' znaczy gunatita
(bez atrybutów). 'Ru' znaczy rupawardżita (bezpostaciowy). Istnieje inne
tłumaczenie słowa guru. Gukaro andhakarasja, rukaro thannirodhaka -
'gu' znaczy ciemność, a 'ru' znaczy to, co rozprasza ciemność. Zatem
prawdziwym guru jest Bóg, który nie ma cech i postaci. W słowie
'Bhagawan' sylaba 'bha' oznacza blask. Zwykła żarówka elektryczna
oświetla tylko ograniczony obszar, lecz Bóg, który jest wszechobecny,
oświetla całe stworzenie. Boskość jaśnieje w każdym człowieku. Dlatego
nie okazujcie nikomu nienawiści. Na tym świecie ludzie kierują się
nienawiścią i ciasnymi uczuciami. Posuwają się nawet do zabijania. Cóż
za haniebna zbrodnia! Zadawanie bólu innym jest równoznaczne z ranieniem
Boga. Nasza nienawiść z pewnością obróci się przeciwko nam. Dzisiaj
ludzie czerpią demoniczną przyjemność z wyrządzania krzywdy innym nie
rozumiejąc, że któregoś dnia będą musieli zebrać skutki swoich czynów.
Sprawiajcie radość innym, a na pewno będziecie szczęśliwi. Dzisiaj
przemoc i zabijanie jest na porządku dziennym. Wielkość nie polega na
zabijaniu innych - nawet owad jest do tego zdolny. Wielkość polega na
ratowaniu życia.
Ucieleśnienia miłości!
Musicie stawić czoła skutkom swoich czynów. Zatem czyńcie dobro, a z
pewnością zbierzecie dobre rezultaty. Nie zniechęcajcie się, jeśli
nagroda nie przychodzi od razu. Poczekajcie chwilę, a na pewno
zostaniecie nagrodzeni. Wasze cierpienie jest jedynie konsekwencją złych
czynów popełnionych w przeszłości. Tylko modlitwa może je do pewnego
stopnia złagodzić. Modlitwa to sposób na wyrażenie wdzięczności Bogu.
Słońce sławi się jako Kritaghnaghnaja namah - pozdrowiony bądź,
niszczycielu niewdzięczników. Znaczy to, że słońce wycofa się z oczu
tych, którzy nie mają poczucia wdzięczności.
Jak zauważył Wenkataraman (w swoim wcześniejszym przemówieniu)
najważniejsza dla wszystkich ludzi jest cecha kszamy (wyrozumiałości).
Wyrozumiałość to prawda, wyrozumiałość to prawość,
wyrozumiałość to niekrzywdzenie,
wyrozumiałość to nauka płynąca z Wed,
wyrozumiałość obdarza szczęściem i boską błogością.
Przebaczcie tym, którzy was krzywdzili i krytykowali. Wierzcie w to, że
cokolwiek się dzieje, służy waszemu dobru. Gdy ktoś was zasypuje
obelgami, nie szukajcie odwetu. Zadajcie sobie pytanie czy krytykuje on
ciało, czy atmę. Jeśli krytykuje ciało, wówczas pośrednio wyświadcza wam
przysługę, bo ciało to jedynie sterta mięsa, krwi, kości i odchodów.
Jeśli zaś krytykuje ducha, znaczy to, że tak naprawdę krytykuje własne
Ja, ponieważ w każdym z was istnieje ta sama atma. Musicie kultywować
takie przebaczenie i wielkoduszność.
Ucieleśnienia miłości!
Guru to ten, który rozprasza ciemność ignorancji wynikającą z
przywiązania do ciała. Ciało jest tylko narzędziem. Bóg dał wam ciało,
abyście wstąpili na drogę działania. To dar od Boga. Deho dewalaja
prokto dżiwo dewa sanathana - ciało jest świątynią Boga, a jej
mieszkańcem jest Bóg. Traktujcie wszystkie ciała jak świątynie Boga i
ofiarujcie im pozdrowienia. Przekazujcie pozdrowienia nawet
nieprzyjaciołom. Sarwa dżiwa namskaram keszawam pratigaczati, a także
Sarwa dżiwa tiraskaram keszawam pratigaczati - kogokolwiek
pozdrawiacie, dociera to do Boga, podobnie kogokolwiek krytykujecie, to
również dociera do Boga.
Często zwracam się do was bangaru (złotka), gdyż jesteście
ucieleśnieniem hiranjagarbhy. W waszym sercu znajduje się pierwiastek
hiranjagarbhy. Możecie zmienić kształt klejnotu, lecz złoto pozostaje
niezmienne. Wartość złota spada, gdy zmiesza się je z różnymi metalami,
takimi jak miedź czy mosiądz. Podobnie człowiek z urodzenia jest
niezwykle czysty i najbardziej wartościowy. Jednak z powodu kontaktu z
niecnymi pragnieniami i ze złym towarzystwem traci swoją wartość.
Tjadża durdżana samsargam,
Bhadża sadhu samagamam,
Kuru punjam ahoratram,
Smara nitjam anitjatam.
Odejdźcie od złego towarzystwa,
przyłączcie się do dobrego towarzystwa,
wypełniajcie chwalebne czyny w dzień i w nocy
i dociekajcie, co jest trwałe, a co przemijające.
To jest wasza dharma.
Ucieleśnienia miłości!
Mówi się: Dżantunam nara dżanma durlabham - spośród
wszystkich istot narodziny człowieka są najrzadsze. Dlatego uświęcajcie
swoje życie, czyniąc właściwy użytek ze swoich zmysłów. Nie mówcie tego,
co wam się podoba. Mówcie łagodnie i słodko. Sprawujcie właściwą
kontrolę nad wzrokiem. Wszyscy wiecie, co spotkało Kiczakę, gdy spojrzał
na Draupadi ze złymi intencjami. Bhima roztrzaskał mu głowę na kawałki.
Dlatego Budda nakłaniał ludzi do pielęgnowania samjak driszti (świętego
widzenia). Budda osiągnął oświecenie dopiero wtedy, gdy rozwinął święte
widzenie. Traktujcie wszystko, co widzicie, jako postać Boga. Myślcie o
tym, co dobre, patrzcie na to, co dobre, słuchajcie tego, co dobre,
mówcie o tym, co dobre i czyńcie to, co dobre. Tylko wówczas osiągniecie boskość.
Ucieleśnienia miłości!
To ciało zbliża się do 75. urodzin. Przez te wszystkie lata pozostaję w
stanie błogości, gdyż jestem świadomy zasady jedności. Wy także
doświadczycie błogości, jeśli zrozumiecie tę prawdę. Do nikogo nie żywię
nienawiści ani nie mam wrogów. W ogóle nie odczuwam lęku, ponieważ
wszystko jest moją formą; ta sama atma istnieje we wszystkich. Gdy
uśmiecha się do was niewinne dziecko, wy także się uśmiechacie.
Podobnie, gdy uśmiecham się z radością, wszyscy postępujecie tak samo.
Miejcie święte serce. Rozwijajcie święte uczucia. Wówczas rezultat też
będzie święty. Wierzcie w to, że Bóg jest wszędzie. Być może musicie
przechodzić ciężkie próby i cierpienia, ale nie traćcie wiary w Boga.
Uważajcie wiarę za swój prawdziwy oddech życia. Każdy z was jest
ucieleśnieniem miłości, lecz z powodu niewłaściwego pożywienia i
nawyków, rodzą się w was złe cechy, takie jak zazdrość i gniew. Jakie
pożywienie, takie myśli; jakie myśli, taki Bóg. Dlatego spożywajcie
wyłącznie sattwiczne jedzenie. Wtedy będziecie mieli tylko święte
uczucia, a wasza mowa również stanie się święta.
Aby sprowadzić was na właściwą drogę, czasami udaję, że jestem
zagniewany, lecz w rzeczywistości nie gniewam się. Jedyne ostre słowo,
jakiego używam, to dunnapota (bawół). Jesteś doprawdy bawołem, jeśli nie
podejmujesz dobrych działań. Dobrym człowiekiem staniesz się tylko
wtedy, gdy będziesz czynił dobro. Gdy pada ulewny deszcz, krowa i cielę
mogą uciec w bezpieczne miejsce, lecz bawół pozostanie tam, gdzie jest z
powodu lenistwa i ociężałości. Nie możesz stać się bierny jak ten bawół;
spróbuj się zmienić. Ludzkie życie jest bardzo święte. Nie marnuj go.
Kocham wszystkich. Miłość jest moim prawdziwym kształtem. Wszyscy
jesteście iskierkami mojej boskości. Dlatego dzielcie się swoją miłością
z bliźnimi, tak jak ja dzielę się moją miłością z wami wszystkimi.
Wówczas również staniecie się boscy. Gdy wszyscy ludzie będą podążali
świętą drogą, świat z pewnością osiągnie pokój i pomyślność.
Ucieleśnienia miłości!
Porzućcie ignorancję, zapalcie lampę mądrości w swoim wnętrzu i
ostatecznie połączcie się z Bogiem. Takie jest dzisiaj przesłanie
Swamiego dla was. Rozwijajcie miłość. Jedynie dzięki miłości możecie
pokonać umysł i wyleczyć się z każdej choroby. Tylko miłość może
wykorzenić z was złe cechy. Dlatego kochajcie wszystkich. Kochajcie
hridaję [serce], a nie ciało fizyczne. Kochajcie boskość, która mieszka
w waszym sercu. Ciało, umysł, intelekt i zmysły to tylko narzędzia. Ty
jesteś panem. Dlatego zapanuj nad umysłem i bądź panem umysłu. Nie stań
się niewolnikiem własnego umysłu. Cały czas rozmyślajcie o Bogu. Możecie
intonować dowolne imię, kontemplować dowolną formę, lecz zrozumcie tę
prawdę, że Bóg jest jeden i tylko jeden.
Tłum. Dawid Kozioł (is)
Źródło: www.sssbpt.info/ssspeaks/volume33/sss33-10.pdf